Polygon Sponsor |
Isotropy What is isotropy? Isotropy -
Function: adjective Etymology: International Scientific
Vocabulary : exhibiting properties (as velocity of light
transmission) with the same values when measured along axes in all
directions <an isotropic crystal> In computational geometry things are often
symmetric and invariant to direction and orientation. This
invariance to direction is called isotropy. In such situations it
is convenient to parameterize direction or orientation and write code
that is invariant to the direction or orientation in which it is
applied. To do this effectively we provide an internally
consistent set of isotropic data types to represent program data that
describes orientations and directions. These data types are:
- direction_1d - имеет одно из следующих 2 состояний: LOW, HIGH
- Ориентация_2d - имеет одно из следующих 2 состояний: Горизонтальный, Вертикальный
- direction_2d - имеет одно из следующих 4 состояний: Запад, Восток, Юг, Север
- Ориентация_3d - имеет одно из следующих 3 состояний: Горизонтальный, Вертикальный, Проксимальный
- direction_3d - имеет одно из следующих 6 состояний: Запад, Восток, Юг, Север, Вниз, Вверх
The isotropic types create a system and interact
with each other in various ways, such as casting. Together they
create a language for describing isotropic situations
programmatically. For instance, to get the positive direction_2d
from an orientation_2d you would call a member function of
orientation_2d and pass a direction_1d: orientation_2d orient =
HORIZONTAL;
direction_2d dir = orient.get_direction(direction_1d(HIGH));
assert(dir == EAST); The motivation for providing isotropic data types
is to encourage programming at a higher level of abstraction where
program behavior is controlled by program data passed into function
calls rather than flow control syntax. Isotropic programming
style is particularly applicable to working with points, intervals and
rectangles. Often times the implementation of such logic is
identical when implemented for the x or y coordinates, except that the
names of functions and data members are changed in a mechanical way
leading to code duplication and bloat that results in copy-paste
programming errors and maintenance problems where changes made to a
given code block relating to x coordiantes are not duplicated to the
code block that refers to y. Isotropy therefore represents an
opportunity to refactor and improve the quality of low level geometry
code especially in regard to inter-relating coordinates, points,
intervals and rectangles. direction_1d The direction_1d data type has two possible
states. These are the positive and negative directions on a
continuum such as the number line. These states can be
described by one of several direction_1d_enum values: We make
clockwise and counterclockwise winding orientation of polygons a
direction 1d value instead of providing a separate winding_orientation
data type. This is because winding orientation can be thought of
as positive and negative directions in a 1d (although cyclic)
space. We assign counterclockwise to be the positive direction of
travel in the 1d cyclic space to conform with the mathematical
convention frequently described as the "right hand rule" which assigns
positive normal value to counterclockwise and negative normal value to
clockwise as well as the common convention that counterclockwise
polygon winding corresponds to positive polygonal regions where as
clockwise polygon winding corresponds to hole (negative) polygonal
regions. enum direction_1d_enum
{LOW = 0, HIGH = 1,
LEFT = 0, RIGHT = 1,
CLOCKWISE = 0, COUNTERCLOCKWISE = 1,
REVERSE = 0, FORWARD = 1,
NEGATIVE = 0, POSITIVE = 1 }; Member Functions
direction_1d(direction_1d_enum
val = LOW) |
Конструктор по умолчанию LOW. |
direction_1d(const direction_1d& that) |
Копировать конструкцию. |
direction_1d(const direction_2d& that) |
Down cast direction_2d, извлечение положительного или отрицательного |
direction_1d(const direction_3d& that) |
Down cast direction_3d, извлечение положительного или отрицательного |
direction_1d& operator=(const
direction_1d dir) |
Назначение |
direction_1d& operator==(const
direction_1d dir) const |
Эквивалентность |
direction_1d& operator!=(const
direction_1d dir) const |
Неравномерность |
unsigned int to_int()
const |
Преобразовать в целое число значение текущего состояния для использования в качестве индекса. Auto-cast to int запрещен по соображениям безопасности типа. |
direction_1d& backward() |
Перевернуть направление. |
int get_sign()
const |
Возвращается положительное 1 при положительном направлении и отрицательное при отрицательном направлении. |
orientation_2d The orientation_2d data type has two possible
states. These are the horizontal and vertical axis of a 2d
Cartesian coordinate system. These states can be described
by one of the two orientation_2d_enum values: enum orientation_2d_enum
{ HORIZONTAL = 0, VERTICAL = 1 }; Member Functions
orientation_2d(orientation_2d_enum val = HORIZONTAL) |
Конструктор по умолчанию HORIZONTAL. |
orientation_2d(const orientation_2d& that) |
Копировать конструкцию. |
explicit
orientation_2d(const direction_2d& that) |
Отбрасывайте направление_2d, извлекая горизонтальный или вертикальный тип направления |
orientation_2d&
operator=(const orientation_2d o) |
Назначение |
orientation_2d&
operator==(const orientation_2d o) const |
Эквивалентность |
orientation_2d&
operator!=(const orientation_2d o) const |
Неравномерность |
unsigned int to_int()
const |
Преобразовать в целое число значение текущего состояния для использования в качестве индекса. Autocast to int запрещен по соображениям безопасности типа |
orientation_2d&
turn_90() |
Изменение ортогональной ориентации |
int get_perpendicular()
const |
Возвращение ортогональной ориентации |
int get_direction(direction_1d
dir) const |
Возвращает положительное или отрицательное направление_2d в зависимости от значения dir |
direction_2d The direction_2d data type has four possible
states. These are the cardinal directions of the 2D Cartesian
coordinate system. These states can be described by one of
several direction_2d_enum values: enum direction_2d_enum {
WEST = 0, EAST = 1, SOUTH = 2, NORTH = 3 }; Member Functions
direction_2d(direction_2d_enum
val = WEST) |
Конструктор по умолчанию на Западе. |
direction_2d(const direction_2d& that) |
Копировать конструкцию. |
direction_1d& operator=(const
direction_2d dir) |
Назначение |
direction_1d& operator==(const
direction_2d dir) const |
Эквивалентность |
direction_1d& operator!=(const
direction_2d dir) const |
Неравномерность |
unsigned int to_int()
const |
Преобразовать в целое число значение текущего состояния для использования в качестве индекса. Auto-cast to int запрещен по соображениям безопасности типа. |
direction_2d& backward() |
Перевернуть направление. |
direction_2d& turn(direction_1d
dir) |
Изменение направления_2d влево, если dir низкий, вправо, если dir высокий |
direction_2d& left() |
Изменение направления_2d влево |
direction_2d& right() |
Изменение направления_2d вправо |
int is_positive()
const |
Возвращается истинным, если Восточный или Северный |
int is_negative()
const |
Вернуть правду, если Запад или Юг |
int get_sign()
const |
Возвращается положительное 1 при положительном направлении и отрицательное при отрицательном направлении. |
orientation_3d The orientation_3d data type has three possible
states. These are the horizontal, vertical and proximal (x, y, z)
axis of a 3d Cartesian coordinate system. These states can
be described by one of the orientation_2d_enum values or by the
orientation_3d_enum value: enum orientation_3d_enum
{ PROXIMAL = 2 }; Member Functions
orientation_3d(orientation_2d_enum val = HORIZONTAL) |
Конструктор по умолчанию HORIZONTAL. |
orientation_3d(const orientation_3d& that) |
Копировать конструкцию. |
explicit
orientation_3d(const direction_2d& that) |
Извлечь ориентацию направления |
explicit
orientation_3d(const direction_3d& that) |
Извлечь ориентацию направления |
orientation_3d(const orientation_2d& that) |
Вверх отлитая ориентация_2d к ориентации_3d. |
orientation_3d(const orientation_3d_enum& that) |
Конструкция из постоянной стоимости |
orientation_3d&
operator=(const orientation_3d o) |
Назначение |
orientation_3d&
operator==(const orientation_3d o) const |
Эквивалентность |
orientation_3d&
operator!=(const orientation_3d o) const |
Неравномерность |
unsigned int to_int()
const |
Преобразовать в целое число значение текущего состояния для использования в качестве индекса. Autocast to int запрещен по соображениям безопасности типа |
int get_direction(direction_1d
dir) const |
Возвращает положительное или отрицательное направление_2d в зависимости от значения dir |
direction_3d The direction_3d data type has six possible
states. These are the cardinal directions of the 3D Cartesian
coordinate system. These states can be described by one of
the direction_2d_enum values or the direction_3d_enum values: enum direction_3d_enum {
DOWN = 4, UP = 5 }; Member Functions
direction_3d(direction_2d_enum
val = WEST) |
Конструктор по умолчанию LOW. |
direction_3d(direction_3d_enum that) |
Конструкция из постоянной стоимости |
direction_3d(const direction_3d& that) |
Конструкция копирования |
direction_3d(direction_2d that) |
Скачать игру direction_2d to direction_3d |
direction_3d& operator=(const
direction_3d dir) |
Назначение |
direction_3d& operator==(const
direction_3d dir) const |
Эквивалентность |
direction_2d& operator!=(const
direction_3d dir) const |
Неравномерность |
unsigned int to_int()
const |
Преобразовать в целое число значение текущего состояния для использования в качестве индекса. Auto-cast to int запрещен по соображениям безопасности типа. |
direction_1d& backward() |
Перевернуть направление. |
int is_positive()
const |
Возвращается истинно, если направление восточное, северное или верхнее. |
int is_negative()
const |
Возвращение истинно, если направление западное, южное или нисходящее |
int get_sign()
const |
Возвращается положительное 1 при положительном направлении и отрицательное при отрицательном направлении. |
|